بیمه رایگان بیش از 2 میلیون نفر در تهران

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران، به تشریح خدمات و اقدامات بیمه سلامت به جمعیت تحت پوشش در استان تهران پرداخت.

به گزارش مشرق ، محمد غلام نژاد، روز چهارشنبه در نشست خبری که در سالن کنفرانس بیمه سلامت استان تهران برگزار شد، از رسانه به عنوان گوش های شنوا و چشمان باز نام برد و گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی و رسانه ها، هیچ تخلف و فسادی پنهان نماند.

وی در ادامه به اقدامات و برنامه های بیمه سلامت در استان تهران اشاره کرد و افزود: در استان تهران حدود 5 میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و 2 میلیون و 100 هزار از جمعیت دهک های یک تا پنج به صورت رایگان بیمه شده اند.

غلام نژاد ادامه داد: در حال حاضر 120 گروه بیماری در صندوق صعب العلاج قرار دارند و در استان تهران بیش از 128 هزار نفر تحت پوشش خدمات صندوق قرار دارند.

وی افزود: از ابتدای تأسیس صندوق، بیش از 2.3 همت برای بیماران تحت پوشش هزینه شده است.

غلام نژاد گفت: در استان تهران، کار خوبی که انجام داده ایم، سامانه تأیید برخط دارو را راه اندازی کرده ایم و الان 34 درصد از مراجعات به داروخانه ها به صورت غیر حضوری در حال انجام است.

وی اظهار داشت: در بحث جوانی جمعیت، قریب به 9300 نفر برای درمان ناباروری بیش از 180 میلیارد تومان هزینه کرده ایم.

غلام نژاد گفت: مراکز ابن سینا و رویان، با بیمه سلامت استان تهران قرارداد بسته اند و خدمات درمان ناباروری به بیمه شدگان از طریق این دو مرکز ارائه می شود که هزینه کمی را پرداخت می کنند.

وی افزود: بحث پیشگیری، یکی دیگر از خدمات جدید بیمه سلامت در استان تهران است که در 5 سطح انجام می شود.

غلام نژاد ادامه داد: در بحث پیشگیری سطح 4، تلاش می کنیم با آگاه سازی شهروندان، به این سمت برویم که تعداد اقلام دارویی و خدمات پاراکلینیکی را کاهش دهیم.

وی در خصوص طرح دارورسان گفت: در این طرح که فقط در شهر تهران به شکل پایلوت انجام شد و بیماران ام اس را در نظر گرفته شده است و همچنان ادامه دارد. اما، برای بقیه بیماری ها، منتظر تصمیم سازمان بیمه سلامت هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در ادامه به روند پرداختی ها اشاره کرد و افزود: مطالبات بیمارستان های دانشگاهی تا اردیبهشت، غیر دانشگاهی تا خرداد و داروخانه ها تا مرداد 1403 پرداخت شده است.

نظرات

captcha